+36 70 940 3164

+36 96 545 085

info@foldelnijo.hu

0 Products

- 0 Ft

Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek

A FoldelniJo.hu webáruházhoz

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) A Földelni Jó Kft. (székhelye: 9094 Tápszentmiklós, Fő utca 38.; adószáma: 23536755-2-08; (a továbbiakban: Szolgáltató / Eladó) és az általa nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő (a továbbiakban: Igénybe vevő) jogait és kötelezettségeit, a vásárlás jogi feltételeit tartalmazza. (Szolgáltató és Igénybe vevő a továbbiakban együttesen: Felek).
Amennyiben Ön ezen webáruházban vásárolni kíván, kérjük, olvassa el Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben annak minden pontját megértette, tudomásul vette és azzal egyetért és magára nézve teljes egészében kötelezőnek ismeri el.

ÜZEMELTETŐRE VONATKOZÓ ADATOK
Szolgáltató neve: Földelni Jó Kft. Képviselője: Gyürüsi József
Székhely: 9094 Tápszentmiklós, Fő utca 38. Adószám: 23536755-2-08
Telefonszám: +36-70-940 3164
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

SZERZŐDÉS TÁRGYA
A szerződés tárgya a Földelni Jó Kft. által üzemeltetett internetes áruházban az Üzemeltető vagy a Partnerei által értékesítésre kínált árucikkek közül egyedileg kiválasztott termék/termékek Igénybe vevő általi megrendelése, megvásárlása.

Az Igénybe vevő az általa kiválasztott árucikkek tulajdonságait, jellemzőit, képeit az árucikkhez tartozó konkrét oldalon ismerheti meg. Az egyes, Igénybe vevő által megrendelt termék mellett megjelenített képek illusztrációk, azok eltérhetnek a valóságtól.

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azok bruttó értéket jelentenek, ugyanakkor nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

RENDELÉSSEL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK

Megrendelések feldolgozása

A megrendeléseket az Üzemeltető automatikusan fogadja, annak leadására Igénybe vevőnek bármikor lehetősége van e-mail formájában illetve a webshopon keresztül, azok feldolgozása azonban munkanapokon 9-17 óra között történik. Szolgáltató a megrendelés feldolgozása során e-mail formájában vagy telefonon meggyőződik az Igénybe vevő személyéről, ezáltal igyekszik kizárni a fiktív megrendeléseket.
Amennyiben Igénybe vevő az általa megadott e-mail címen vagy telefonszámon nem elérhető (vagyis az e-mail nem kézbesíthető vagy az adott számon ismeretlen vagy a megadott számon előfizető nem kapcsolható) megrendelése automatikusan törlésre kerül.

Az Igénybe vevő által leadott megrendelést a Vevőszolgálat azonnal/legkésőbb a megrendelés leadását követő munkanapon, elektronikus úton visszaigazolja. Amennyiben a visszaigazolás Igénybe vevőhöz a megrendelés elküldését követő 48 órán belül nem érkezik meg, Igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség, illetve a szerződéses kötelezettség alól.

Teljesítés

Szolgáltató szolgáltatása kiterjed Magyarország területére, illetve azon túl, területi korlátozás nélküli házhozszállításra is.
A termékek átvétele házhoz szállítás útján történik erre szerződött futárszolgálat révén.

A Szolgáltató a futárszolgálat révén az Igénybe vevő által leadott és visszaigazolt megrendelés alapján a terméket/termékeket a visszaigazolástól számított legkésőbb 14 munkanapon belül házhoz szállítja, amelynek pontos időpontjáról a telefonos/SMS értesítés útján tájékoztatja Igénybe vevőt.

Abban az esetben, amennyiben Szolgáltatónál a megrendelő által kiválasztott termék nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató erről 1 munkanapon belül tájékoztatni köteles az Igénybe vevőt annak egyértelmű közlésével, hogy ez esetben a vállalási határidő legfeljebb három hét és amennyiben ez Igénybe vevő részére nem felel meg, elállási szándékát a This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címen közölheti.

A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruházban felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" (azaz nulla) Ft-os vagy "1" (azaz egy) Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem erről tájékoztatni köteles az Igénybe vevőt e-mail útján. Szolgáltató ekkor felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Igénybe vevő elállhat vásárlási szándékától.

MEGRENDELÉS PONTOS MENETE

A Földelni Jó Kft. webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel, jelen ÁSZF-ben meghatározott módon, magyar nyelven lehetséges.
A Felek közötti szerződés a megrendelő adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően, a "MEGRENDELÉS JÓVÁHAGYÁSA" linkre kattintás megerősítésével jön létre.
A Felek között ily módon magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és azt a hatályos jogszabályi előírások által előírt időtartamig őrzi.
A vásárolt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról, illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. Ha a vásárlás előtt Igénybe vevőnek az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, a Vevőszolgálat készséggel áll rendelkezésére. A Szolgáltató az általa forgalmazott termék használati utasítását az áruhoz mellékeli, – ahol ezt a jogszabályok előírják. Ha Igénybe vevő véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal - az árut használatba vétele előtt – jelezni köteles a Vevőszolgálatnál, amely alapján az pótlásra kerül. Amennyiben a Webáruházban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban Igénybe vevőnek a portálon közölteknél több információra van szüksége, a Vevőszolgálat mindenről tájékoztatja.

A megrendelés menete lépésről-lépésre:

1. A megrendelés regisztrációhoz kötött.
2. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.
3. Amennyiben szeretne további terméket vásárolni, válassza a „Vissza" gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt terméket, majd kattintson a „PÉNZTÁR" gombra.
4. Szállítási, számlázási adatok megadása; minden kötelező mezőt ki kell tölteni.
5. A Fizetési mód kiválasztása után a „KÖVETKEZŐ" gombra kattintva lehet eljutni a rendelés áttekintő képernyőre.
6. A „MEGRENDELÉS JÓVÁHAGYÁSA" gombra kattintás előtt ellenőrizze bevitt adatainak helyességét, illetve a megrendelni kívánt terméke(ke)t.
7. A rendelés elküldéséhez kattintson a „MEGRENDELÉS JÓVÁHAGYÁSA" gombra.
8. Ezután egy visszaigazoló e-mail-t kap a rendeléskor megadott e-mail címére a megrendelés sikerességéről.

TERMÉK ÁTVÉTELE, FIZETÉS MÓDJA

Igénybe vevő a terméket/termékeket házhoz szállítás útján veheti át.
A házhoz szállítás költségét a megrendelésre kalkulált ár nem tartalmazza, az minden esetben utánvétellel történik, melynek díja Magyarországon történő kiszállítás esetén egységesen bruttó 1.350,- Ft.
A megrendelt termék fizetési módja a házhoz szállítás esetén utánvétes kiszállítással, a webshopban történő bankkártyás fizetéssel (PayPal) illetve bizonyos esetekben előre történő banki átutalással lehetséges. A szállítás költsége külön kerül kiszámlázásra. A Szolgáltató csomagolási költséget ezen felül nem számol fel.

A feladott csomag kézbesítése legkésőbb a feladás napjától számított második vagy harmadik munkanapon megtörténik. A szállítási díj tartalmazza a csomag kézbesítésének kétszeri megkísérlését valamint értékbiztosítást a megrendelt termék teljes összegére. Kétszeri sikertelen kézbesítési kísérlet után a csomag a Szolgáltatóhoz visszakerül, amely esetben a vásárlás meghiúsultnak tekintendő.

Az utánvétes kiszállítás során az Igénybe vevő köteles meggyőződni a csomagolás sértetlenségéről. A csomagolás olyan mértékű sérülése esetén, amely a termék károsodására utalhat, Igénybe vevő köteles jegyzőkönyvet felvetetni és a csomagot a kézbesítő előtt felbontani. Jegyzőkönyv hiányában a Szolgáltatónak nem áll módjában az esetlegesen sérült terméket cserélni.

SIKERTELEN ÁTADÁS

Abban az esetben, amennyiben Igénybe vevő a megrendelt terméket/termékeket - elállási jog hiányában - házhoz szállítás esetén a feladástól számított 30 napon belül nem veszi át, illetve az átvételt megtagadja, úgy Igénybe vevő köteles a termék 25%-a, de legalább 5.000,- Ft meghiúsulási kötbért megfizetni Szolgáltató részére a szállítási költségek egyidejű megtérítése mellett.
Egyebekben az Igénybe vevő az átvétellel kapcsolatban felmerülő akadályról Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni köteles.

ELÁLLÁSI JOGRÓL SZÓLÓ TÁJÉKOZTATÁS

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében az Igénybe vevő indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon belül. Az Igénybe vevő elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
Az Igénybe vevő elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

a. Kézhezvétel (termék átvételének) időpontja átvevőponti átvétel esetében a rendelés átvételének időpontja, házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja. Ezek átvevőponti blokkal/számlával, ill. a futártól kapott nyugtával bizonyíthatóak. Személyes átvételi mód nem zárja ki az elállási jog érvényesítését.

b. Amennyiben az Igénybe vevő élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti ügyfélszolgálati elérhetőségeink valamelyikén írásban. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a Szolgáltató az ajánlott küldemény postára adásának időpontját veszi figyelembe, e-mail esetében azok küldési időpontját. Az Igénybe vevő a megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével köteles visszajuttatni Szolgáltató részére. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek az Igénybe vevőt terhelik. Az Igénybe vevőt nem terheli semmilyen más költség, a termék visszaszállításának díján kívül!

c. A csomag Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt).
d. A termék visszaérkezését követő harminc napon belül a Szolgáltató az Igénybe vevő által megrendelt termék vételárát Igénybe vevő által megadott bankszámla számra – ennek hiányában az általa megadott postacímre - visszatéríti.
e. Az Igénybe vevő elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen

• olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet az Igénybe vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen az Igénybe vevő személyére szabtak;
• romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
• olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
• olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
• lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően az Igénybe vevő a csomagolást felbontotta;
• hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében (az előfizetéses szerződések kivételével)
• a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha Szolgáltató az Igénybe vevő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és Szolgáltató e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási / felmondási jogát.
• Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából fakadó károk megtérítését.

Ha az Igénybe vevő webáruházunkban szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést kötött, elállás helyett felmondásra jogosult. Felmondási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.
Felmondási jogát nem gyakorolhatja szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtől számított 1 éven belül jótállási igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minősül).

A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Jótállási igényét az Igénybe vevő a kellékszavatosságnál kifejtettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a terméket kicseréljük ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (ha a termék a Szolgáltató üzletében / raktárában rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy a kijavítás, illetőleg a kicserélés 15 napon belül sor kerüljön. Kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél (javítószolgálatnál) közvetlenül is érvényesítheti. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban az Igénybe vevőt a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságaitól függetlenül megilletik.

FOGYASZTÓI KIFOGÁSOK, PANASZOK INTÉZÉSE

A fogyasztói kifogásokat – ide értve az elállás bejelentését is – az Igénybe vevő a Vevőszolgálatnál az This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címen írásban vagy telefonon a +36-70-940-3164 telefonszámon teheti meg. Ezen felül Vevőszolgálatunknál telefonon információt is kérhet panaszának intézésével kapcsolatban, azonban ilyen esetben is szükséges írásbeli megerősítés.
A fogyasztói kifogások intézésének módjára egyebekben a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet szabályai az irányadóak, az alábbiak fokozott kiemelésével:
A fogyasztói kifogásról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:

• az Igénybe vevő nevét, címét,
• az áru megnevezését (esetleges egyedi sorszámát), vételárát,
• a vásárlás időpontját,
• a hiba bejelentésének időpontját,
• a hiba leírását,
• az Igénybe vevő által érvényesíteni kívánt igényt,
• a kifogás rendezésének módját,
• továbbá amennyiben a kifogás rendezésének módja az Igénybe vevő igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.

A jegyzőkönyv másolatát a Szolgáltató az Igénybe vevőnek átadja; vagy e-mailben és postai úton elküldi.
A Szolgáltató köteles az Igénybe vevőt tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében – az áru tulajdonságaira és az Igénybe vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Igénybe vevőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kifogás alapján kijavított árut a Szolgáltató az Igénybe vevőnek átvételi elismervénnyel adja át, mely tartalmazza Igénybe vevő nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor az Igénybe vevő a kijavított árut átveheti.

SZAVATOSSÁGI FELTÉTELEK, JOGOK GYAKORLÁSA

A webáruházunkban szolgáltatás nyújtására a megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet az Eladóval szemben. A kellékszavatossági igénye érvényesítése során a Vevő kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az Eladó számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket az Eladó költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést az Eladó nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevő kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.

Kellékszavatosság helyett a Vevő az Eladóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Vevő kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a Vevőnek kell bizonyítania. A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető. Az Eladó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítania.

Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
A kellék-és termékszavatosságra vonatkozó részletes tájékoztató a jelen ÁSZF 1. sz. mellékletét képezi.

VITARENDEZÉS MÓDJA

A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján, békésen rendezzék. Amennyiben a vitarendezés tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő Felek hatáskörtől függően a Győri Városi illetve Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat.
Egyúttal kijelentik a Felek, hogy jogvitájuk rendezésére a magyar jog alkalmazását kívánják.

EGYÉB RENDELKEZÉSEK

A FoldelniJo.hu webáruház biztonsági fokára, információs rendszerére vonatkozó tájékoztatás, kockázatok, esetleg szükséges óvintézkedések: az Internet nyilvánosságának következtében az azon keresztül történő adat és információ átviteléből adódó kockázatok az Igénybe vevőt terhelik.

Ezen általános szerződési és felhasználási feltételek magyarul készültek. Bármely idegen nyelvre történő fordítás esetén a magyar nyelvű változat az irányadó. A fentiekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a mindenkor hatályos magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

Kellemes barangolást és vásárlást kívánunk!

Az Üzemeltető és Csapata

Jelen Általános Szerződési-, és Felhasználási Feltételek 2014. november 30. napjától hatályos.


1. sz. melléklet

1. KELLÉKSZAVATOSSÁG

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön hibás teljesítése esetén a Földelni Jó Kft. (9094 Tápszentmiklós, Fő utca 38.) vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Mike's Sons Bt. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. TERMÉKSZAVATOSSÁG

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
A termék hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet! Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. JÓTÁLLÁS

Milyen esetben érvényesíthető jótállás?
Hibás teljesítés esetén szerződés, valamint az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Földelni Jó Kft. jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja. Tehát fontos kihangsúlyozni, hogy a jótállási idő nem feltétlenül a vásárlás napján kezdődik.
Egyéb tartós fogyasztási cikkek esetén a kötelező jótállási idő 1 év, a Korm. rendelet 1. sz. mellékletében felsorolt termékekre vonatkozóan.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 


 

2. sz. melléklet

ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Földelni Jó Kft., 9094 Tápszentmiklós, Fő utca 38.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
(termék megnevezése)
(termékkód)
(megrendelésszám)
(bankszámlaszám)
Átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:

Hírek

Egyre több hír lát napvilágot az elektromágneses terek emberi szervezetre gyakorolt hatásairól illetve testünk leföldeléséről mint egyik lehetséges módja a bennünket körülvevő környezeti hatások kivédésére, enyhítésére. Hogyan igazodjunk el az információk áradatában, melyek azok a források amelyek hiteles és objektív módon mutatják be ezeket a témákat itthon és a nagyvilágban - segítünk, irányt mutatunk a tények bemutatásával! 

Read more ...

Testünk leföldelése a médiában

Az elektroszmog szervezetre gyakorolt káros hatása egyre inkább bizonyított mivel szervezetünk nagyon érzékeny az elektromágneses tér változásaira. Az ECHO TV-ben heti rendszerességgel jelentkező "Elektrosokkk" című műsor ebbe a témába enged betekintést, szolgáltat tényszerű adatokat, részleteket illetve objektív véleményeket az adásba meghívott szakemberek révén.

Szerkesztő - műsorvezető: Gyürüsi József

Read more ...

Testünk leföldelése - mikor és hogyan?

Testünk leföldelésekor természetes úton szabadulhatunk meg gyulladásainktól, fájdalmainktól és a stressztől. Mindezt egyszerűen és ingyen megtehetjük. Csupán annyi a dolgunk, hogy a szabadban mezítláb közvetlenül a földre álljunk. Ekkor a földfelszín milliónyi negatív töltésű szabad elektronja áramolni kezd belénk, amelyek semlegesítik testünk pozitív elektromos töltését és segítenek visszaállítani természetes elektromos egyensúlyát. Hogyan tegyük mindezt elérhetővé lakásunkban illetve kedvezőtlen időjárási viszonyok közepette?

Read more ...